Tuesday, December 6, 2011

alahai bihun goreng singapore..

salam..
hai readers...cehhh macam ramai jek yang bace entry aku nih...hehhehe..
apa la agaknye men dinner korang ek.hehehe..memandangkan housemate2 aku hari ni masih lagi dalam mode berpuase,maka aku sebagai chef yang tak bertauliah ni sekali lagi mengofferkan diri utk memasak menu berbuka mereka..namun begitu,disebabkan aku terlebih tido petang tadi,hasrat nak masak kan dorang menu yang gempak2 tu terkubur je sebab aku terbangun pon pukul 6.30 PETANG...hehehe..memang tak bagus la anak dara sorang nih..aishh...*sambil geleng2 kepala*.okey2..ermm berbalik kepada cerita bihun goreng aku tadi tuh...so,dalam masa yang sekejap tu aku kene rendam bihun and siapkan bahan yang lain..tapi nasib baek segala jenis cili tuh aku dah blend awal2 semalam.so..bile bihun tuh dh lembut,aku on start la menumis segala bahan..akan tetapi,tak sampai semint aku start masak,aku dah dengar bunyi azan maghrib berkumandng...dak aku panik..alamakkkk sian akwan2 aku nanti.nasib baek dorang kebetulan keluar pergi pasar malam kejap nak beli bende2 sampingan yang laen la tu.tap aku teruskan la jugak memasak..and tepat2 kawan aku balik,bihun goreng singapore aku pon siap...tapi memang rupenye tak menarik langsung la..tapi nasib baek rase nye menpati piawaian aku tu pun lepas puas aku mengadjust...hhehehe..

~kredit pic to auntie google cz tak sempat nak snap2 bagai cz dah lewat nk bagi orang puase makan.heheh~
walaupun rupe dia tak menarik,tapi masih lagi enak untuk dimakan..hehehe..so,moralnye..kalau dah tau nak masak untuk orang berbuka,kene la prepare awal2...kalau tak jadi la macam aku ni..kibut sorang2 kat dapo...aihhh....tak bagus betul..hehehe..okey lah..aku penat dah nak menaip ni sebab nak melayan cerita KITCHEN THE MUSICAL kat NTV7 nih..best wooohhh...hehehhe..okeyla..see u di next entry..
salam...

No comments:

Post a Comment