Tuesday, March 29, 2011

aku+kamera+teknologi

salam...
hai sume..rasenyer lame betul aku tak update blog ne..aku bukan ape..aku betul-betul tak tau nak merepek ape kat dalam blog ni and also,aku agak kemalasan yang tinggi untuk menai-naip ne...bukan pe..nak simpan energy untuk menaip esaimen nanti..hihihihi...entry kali ni actually sangatla kelaka...sebab,aku dikenali sebagai seorang yang agak mencikn teknologi..aku dulu tak suke handphone...aku cuma guna handphne just for make a phone call..aku hanya pandai menggunakan handphone sepenuhnya masa aku form 4..itu pun still menggagau lagi..handphone yang terlebey aplication aku terus surrender..huhuhu..tragiskan..kamera pon begitu..sape yang kenal aku mesti tau kelemahan/kekurangan aku dalam hal2 mengambil gambar..hehe..aku puin tak tau kenapa tangan aku ne keras kayu sangat dalam mengahandle kamera..aku memang tak reti yang teramat untuk mencari pose2 yang mampu meng santekkan gambar tu..hehehe...so,memang tak guna la aku beli DSLR bagai kalau asas nak amik gambar pon aku failed...pastu hari ahad lepas masa on the way balik dari Alamanda,Putrajaya,boleh pulak mak aku mengusulkan cadangan seperti berikut...

MAK:B,ko nak join tak kursus asas fotografi?
AKU:ha?kursus?kursus ke bengkel?
MAK:ala,same je la...ko nak join tak?kalau nak nanti mak masukkan nama ko?
AKU:xnak la ...bukan reti pon..(padahal mahu tapi malu)
MAK:sebab tak reti la kena belaja,join bengkel tu...kalau tak,tak payah beli DSLR.
AKU:amboi...men gertak seyh..(bisik dlm ati)
Aku:emmm...tengokla nanti..kalau ade kawan,join la..tak nak la pergi sorang2..
MAK:ehmmm......

hehehe..tula alkisahnyer....mak aku seakan-akan paham kejelesan aku terhadapn individu yang sgt handal mengendalikan DSLR..kalau pergi mana2 shopping mall,mesti mak aku akan saja membawa aku lalu dihadapan kedai kamera smabil tersenyum sinis bila tangannya menunjukkn ke arah kamera DSLR..hahahah..mak..mak....sebenarnya aku tau,mak tu yang sebenarnye teringin beno nak mengsnap-snap gne DSLR..hehehe..pernah sekali tu,mak aku menggubah hantaran seorang engineer ne...mak oi.....hantaran utk husband dye dye bg NIKON DSLR MUNCUNG PNJG TU...huhuhu...berapa riban la regenyer tu kate mak aku..siap pesan lagi kat aku kalau nk b'tunang or nikah,hantaran nnt cuba la suruh bkal laki aku bagi DSLR...mak..mak...calon pon xdpt lg...nantila...mugkin bkn DSLR..tapi iPad..hehehe..insyaAllah..hahaha...seyes perasan lebey aku ne..hahaha..

okey la..mata aku ne pon semakin kuyu dan layu...kepala otak aku ne pulak asyik terkenang bantal LUV IKEA aku tu...huhuhu...emmm...jumpa lagi di laen entry..salam..nitez all...

1 comment:

  1. aku nak DSLR pon ble x..?
    da lame ngidam...
    tp asyik x dapat je...
    sebab harga dia bkn mcm nasi goreng biasa nasi lebey...
    hahahaha...

    ReplyDelete