Tuesday, May 7, 2013

Books Party

salam...
bersiaran semula selapas tamatnya Pilihanraya and Pesta Buku baru-baru ni.hehe.so,puas ati?kalau ikutkan aku,aku tak puas ati..sebab...AKU TAK DAPAT NAK BELI SEMUA BUKU-BUKU HLOVATE!!!!!!!huhuhu...perit untuk diterima tapi itulah hakikat sebenar.betapa leka aku membeli buku-buku lain sehingga aku terlupa buku-buku Hlovate yang memang dah lama aku nak beli tak dapat nak dibeli.memang aku ikut paln asal hanya pergi 3 booth je.tapi,kalau dah satu booth aku berhabis lebih seratus,memang punah la impian nak beli balik buku-buku Hlovate aku tu..huhuhu..takpela,nak buat macam mana,takde rezeki..budget aku cuma rm300 je tapi aku dah berbelanja rm290.huhuhu...total buku yang buku beli cuma 19 buah je.kalau tak aku nyaris nak genapkan jadi 20..tapi nasib baik aku berfikir dengan waras.kalau tak memang balik jalan kaki la aku aritu.huhuhu..selain buku-buku Hlovate,ade jugak buku-buku yang aku dah list kan dalam entry yang lepas yang aku tak beli pon.huhuhu..bile dah nampak buku banyak-banyak memang terus rambang mata,...tangan pulak main sambar je..langsung tak ingat dunia.bila dah nak sampai kaunter baru sibuk kire balik takut tak cukup bajet.aku rasa,pembelian buku kat pesta buku kali ni adalah yang tertinggi yang pernah aku beli.hahaha..

tapi aku rasa ramai lagi orang yang membeli lagi banyak daripada aku.yela,bukan student je yang suka pergi book fair ni,mak-mak orang,bapak-bapak orang semua pergi terjah book fair ni.haha..kalau aku ni dah bekerjaya memang seronok la aku berbelanja buku time tu.ni pon aku dapat duit ehsan mak ayah aku nak harapkan duit sendiri,tunggu lagi 5 tahun la kot.hahaha...tak la,kebetulan elaun aku tak masuk lagi so aku pinjam la duit mak aku dulu 200.so,kalau minggu ni elaun aku masuk,aku kena la bayar balik duit 200 tu.so..korang nak tengok tak koleksi pembelian aku??hahha...lantak la kalau ada yang cakap aku show off.pedulik hape aku.hahaha so,marilah sama-sama melihat sekitar perbelanjaan aku di KLIBF baru-baru ni..

-ni masa kat booth #JelajahLejenFixi. dapat jugak aku jumpe and bergambar dengan one of penulis fav aku.Nadia Khan.novel KELABU and koleksi Cerpen tulisan beliau memang sangat la bestttt!!!!-

-yang ni pulak aku dan pelukis komik femes GempakStarz Kaoru.dapat autograf tapi kena beratur dekat 2jam.ni pon nasib baik sambung kat backstage.penantian selama 2jam tu memang berbaloi-


-tara........from Kaoru..thank you so much... ;) -


-ni la hasil pembelian di booth yang pertama.RM150 melayang tapi aku puas ati la jugak.miahahaha-


-yang ni pulak hasil pembelian di booth kedua.booth #Indieke.kat booth ni ade buku2 daripada terbitan Dubook Press,Terfaktab Media,Selut Press,Sang Freud Press,Merpati Jingga dll.kira mostly buku2 alternatif la.buku2 yang tak kan jumpa kat major bookstore.kat sini aku berhabis almost RM100.-

-yang ni pulak hasil rembatan di booth terakhir.booth ITBM.kat booth ni kalau nak cari buku2 ilmiah pada harga yang berpatutan memang heaven.sebab buku2 kat booth ni masa aku pergi aritu,dorang buat sale 50%.memang giler...nasib baek duit aku dah nak habis time tu.kalau tak memang beratus jugak aku berhabis kat sini.aku beli 2 buku ni dlm RM30.RM30 ni after less tau.kalau tak dalam RM80++.huhu-

-TARA......ni lah dia buku-buku yang berjaya aku beli ketika book fair baru-baru ni.amacam,ada gerun tak??so far,aku baru baca 3 buah buku.#Kali Pertama,#Cerpen Twitter and #DioramaEksisten.and now aku dalam proses menghabiskan bacaan buku #Lari Dari Syurga.aku pon pelik apesal aku agak lambat membaca.mungkin sebab aku kena mendalami lebih buku2 yang deep macam ni.hehe..-

so...itulah senarai buku2 yang aku dah beli.nanti,kalau aku ade masa aku akan buat review  buku-buku yang aku dah baca ni.btw,personally aku rasa book fair kali is book fair yang paling best aku pernah attend sebab aku dapat jumpa + dapat autograf penulis2 buku2 yang aku beli.dapat jumpa,dapat salam dapat autograf..ahhhhhhhhh..memang best..aku memang dah nekad if aku dah bekerjaya nanti aku tetap tak kan berhenti membaca and membeli buku2.tapi mungkin lepas ni aku nak try beli buku-buku yang lebih bergenre ilmiah.thats my target for the next KLIBF.so,guys..selamat membaca..jadikan membaca amalan harian anda.1hari 1buku,setiap apa yang dibaca pasti akan memberikan faedah secra tak langsung kepada kita.so,happy reading guys..

No comments:

Post a Comment