Tuesday, September 18, 2012

business minded

salam..
lama dah tak update..lepas entry pasal diet session tuh terus aku senyap menghilang kan..haha..so,the diet session tuh still lagi aku praktikkan.just aku cuba sesuaikn dengan keadaan la.aku still amik nasi tapi aku kecikkan portion sebab kawan aku cakap jangan terus cut out apa yang kita dah biase makan,tapi just kurangkan sikit2.hehe..so..back to our topic..hurmmm..yeayh thats right.now aku tengah dilanda virus/wabak business minded yang agak ekstrem..kenapa aku cakap ekstrem,sebabnya..aku rase macam feeling nak ade busines sendiri/online business tu makin membuak-buak..tipu la kalau aku kata aku taknak untung.dah nama pon business..dah sah2 business tu mementingkan keuntungan,bukan kebajikan.hehehe tapi sebelum nak buat apa2 business,plan tu penting..sebab tu la business plan is the most important thing before nak start business.tak kan la nak berbusiness main boh je,takde plan betul tak..hehe..kalau ikutkan idea asalnya,aku and best friend aku yang berplanning nak start buat online business.memandangkan kawan aku tuh jenis tangan gadis2..i means,tangan yang kreatif,boleh menjahit,pandai buat kraft and sebagainya..hehe..aku pulak cuma boleh cooking,and baking..not more than that.so,oleh kerana masing2 ade kelbihan yang berbeza,so we decide untuk buat online business based on food and fesyen things..so,untuk raya haji ni,kitorang akan start launching our product.so first batch product for hari raya aidiladha is:

*chocolate moist cake
*steamed fruit cake
*lapis betawi
*blueberry/strawberry cheese tart
*tart shells
*cookies.

tapi so far,aku belum keluarkan sample nya..insyaallah hujung bulan ni kitorang akan start keluarkan iklan,smaple n etc yg berkaitan.for starting,kitotrang tak dapat nak sediakan khidmat delivery.kecuali product yang boleh di kurier.utk food product,kena pick up sendiri kat pick up point.tapi semua details tak boleh la bagitau sekarang..after semua settle i will promote our brand.so stay tune okeyh...doakan segalanya baik2 shaja...can't wait tu see our first batch project.hehe.. wish me luck!

1 comment:

  1. gud luck chief..
    btw..
    thanks sbb sudi ajar wat spageti aritu..
    mmg x sesedap yg ko buat..
    awwww..
    hahaha..

    ReplyDelete