Monday, September 3, 2012

i need to lose my weight!

salam..
setelah sekian lame..baru la aku mengupdatekan jugak blog yang tak seberape ni.
macam tajuk yang terang-terang aku taip kat atas tu,hurmm yup,i need lose some weight..wait a second?some?huhu..i need huge amount to lose my weight..hahaha..kenapa tiba-tiba aku cakap pasal benda ni?sebab....aku terasa aku sangatlah besar gedabak sekarang....huhuhu...tapi,nak buat macam mana,memang salah aku jugak..aku dahla memang suka sangat masak,sangat suka bg orang makan and aku pulak memang sukaaaaaaa sangat makan..yess..am a food lover babeh...hahaha..
ok...berbalik pasal kisah pengdietan aku,aku dh tetap target nk turun 1 KG for a week..huhu..nmpk agak mustahil kan,tapi dalam dunia ni nothing is impposible..so,aku dengan gigihnya bakal mencabar diri aku sendiri untuk lose weight...huhu..kalau aku dapatkan berat masa aku lepas form 5 tu pon aku dha bersyukur.sebab,walaupun masa tu berat aku 70 KG,tapi aku boleh pakai baju size L..hehe..yes,badan aku ni sebebnarnye kecik je sebab aku ni pendek...kate orang putih,pettite..hahaha.huhuhu..

actually,harini ni is the first day for my dieting program..so,for today i mean untill this evening,this is what i ate.

1 mug hot green tea(wthout sugar okeyh)

1 paket vanila wafer

1 glass peel fresh juice(no sugar added)

1 plate of fried beehon with scrmble eggs

huhu..memandangkan aku tak reti nak kira berapa kalori,aku cuma tetapkan untuk setiap menu diet aku,kena ade protien,karbohidrt,n vegie/fruit n a bit sugar.so,for dinner tonite mungkin menu aku pilihan aku untuk malam ni is,

a small bowl tofu and vegie light soup

1 glass of hot lemonade

1-2 glass of plain water

1 pcs fruit

untuk snack pulak,aku makan kurma and plain water sahaja.hehe..kali ni memang aku betul2 berazam nak lose some weight,so guys,wish me luck..see uols kat next entry esok okeyh.,..salam


No comments:

Post a Comment