Monday, April 18, 2011

penantian bukanlah satu penyeksaan

salam
nampaknya,lama betul aku tak update blog ni...maafla..bukan sengaja..kebusyan dan ketidak adaan mood lah penyebab segalanye..hehehehe...macam benda aku nak story sebenarnya..tapi entahla...mood nak menaip ni makin lama makin pudar lak rasenye..aku tak tahu la kenapa..emm..mungkin dah lama tak menaip assgmnt agaknya..haha..aku tahu sape-sape yang baca entry ni mesti akan cakap..~motif?,apekesni?kenapa?~hahaha...tu la pertanyaan yang biasanya akan aku dapat bila mula wat tejuk entry yang pelik-pelik(tapi yang ni tak la pelik sangat kan)..tapi..sebenarnya aku sendiri pon tak tahu kenapa aku menaip tajuk tu..entahla...sebab bagi pendapat aku,penantian tu bukanla satu penyeksaan or satu beban jika...mende yang kita tunggu lama memberi satu kebaikkan pada diri kita..mungkin entry ni macam complicated kn..tapi..cuba kita fikir logik..kadang2 bial satu bende yang kita nak tu lambat kita dapat,sepanjang tempoh kita nak tu,kita akan cuba sedaya upaya untuk dapatkn bende tu..secara tak langsung,tanpa kita sedar,benda yang kita dapat dengan susah payah menjadikan kita lebih positif dan kita akan lebih menghargainya..dalam menanti,kita harus sertakan dengan usaha baru lah kita boleh tukar kan penyeksaan dalam menanti tu dengan lebih kebahagian...emmm..renung-renungkan...

3 comments:

  1. betol...
    bagi ak...
    jika penantian tu diakhiri dgn sesuatu yg kita harapkan...ia bukan penyeksaan tp rahmat diatas kesabaran kita...
    tp jika x berakhir dgn apyg diharapkan...ia adalah dugaan tuhan keatas setiap hambanya...

    ReplyDelete
  2. jika teru memanti knp xbertindak...owg yang berjaya bukan sekadar menanti tpi terus berusaha tok mendaptkannya...rezeki bukan datang bergolek..

    ReplyDelete
  3. PENANTIAN MEMANG MENYIKSAKAN...!!!

    ReplyDelete