Sunday, March 6, 2011

Aku TAK PERCAYA C.I.N.TA.



salam semua....hari ni Ahad yang paling bosan untuk aku..terutamanya malam ni..entah la..mungkin sebab team fav aku tengah wat hal sekarang...blm hbs separuh masa pertama boleh lpst 2-0 ngn team pisang tu..huhu..sungguh memalukan peminat la mereka...huhuhu...okey...enough about football..entry aku malam ne nampak chessy giler kan....AKU TAK PERCAYA CINTA..hahha..macam ntah ape-ape je kan..entahla..tapi tu la topik yang aku terasa macam nak cite malam ne..

so,first of all..pe pendapat korang tentang entry aku kali ni?bagi aku,secara jujurnya,buat masa sekarang,aku memang agak kurang berminat untuk bercinta atau mencintai mana-mana lelaki(golongan GAY/NYAH/PENGKID dikecualikn)..sebab...motif...aku fobia...paranoid...aku dah tak sanggup utuk dikecewakan dan ditinggalkn untuk kesekian kalinya.bukan niat aku nak meraih simpati sape-sape yang bace blog aku ni,tapi tu la hakikatnyer yang terjadi kat aku sekarang.aku dah tak boleh nak percaya any relationship.aku cuma boleh percaya lelaki yang bergelar sahabat,saudara dan ahli keluarga.aku takkan percaya kalau ade orang kata nak couple ngan aku and so whateer crap lagi..aku serik...dah banyak kali aku terkena.aku sedar,aku xsecantik girl-girl kat luar sana.dan aku pun silap sebab mudah percaya kat orang and bila dah sayang tu aku sayang betul2 kat orang tu.mungkin tu sifat buruk aku yang makan diri aku sekarang.

aku happy bila tengok kawan-kawan aku bahagia,kahwin dengan pilihan hati...ade family and anak2...aku seronok dan bahagia bila tengok suasana macam tu.sape yang tak nak bahagia,sape yang tak nak kawin kan..hehehe...tak dinafikan aku pun ade keinginan tu sume.tapi mungkin masa aku belum sampai...and aku pernah janji kat diri aku,kalau lah aku tak boleh mencari sendiri bakal suami aku,aku tak kisah kalau family aku nak jodohkan aku dengan sape-sape pun yang dorang nak..coz that time aku memang dah pasrah habis la...hehehe..

aku sampai sekarang tertanya-tanya,penting sangatkah rupa paras,bentuk fizikal yang menarik perlu ada kepada seseorang wanita tu kalau mereka ingin disayangi dan dicintai?kenapa kaum adam amat memandang aspek luaran ek?
emmm...sedangkan kaum wanita (sesetengahnya)xbegitu mementingkan bentuk fizikal sesorang..emmm..memang tak dinafikan,siapa yang tak suka benda yang cantik..btul x...aku pun suka pandang lelaki yang kacak..itu memang lumrah ketika sebagai manusia..sukakan benda2 atau perkara2 yang cantik dan menarik..tapi...perlu golongan yang kurang menarik ne jadi pilihan terakhir?adekah kami ne xlayak untuk dihargai,disayangi atu dicintai..emmmm...

maafla kalau ayat2 kali ni penuh emosi..bukan ape...aku menulis melalui pengalaman aku..mungkin pengalaman aku x sebanyak orang lain..tapi pengalaman yang aku lalui ni la yang menjadikan hati aku sukar untuk mencintai sesiapa..crush or admire 2 mungkin ada..tapi selalunya tak pernah lebih dari tu...kadang-kadang aku menagis sendiri...aku rasa diri aku ne malang sangat bila bercinta..tapi lama2 aku sedar..mungkin semua lelaki yang aku pernah kenal and jumpa tu bukan lelaki yang terbaik untuk aku and mungkin mereka tu bukan jodoh aku...bak kate org.."wrong person at the wrong time'..tu je yang aku selalu fikir untuk sedapkan hati aku sendiri..

buat kaum adam...satu je pesanan aku...hargailah orang yang menghargai anda..jika anda tak suka mereka,berterus terang lah..jujur itu memang perit tapi tak slah demi untuk kebaikan bersama.berhentilah daripada memainkan perasaan kaum hawa..sesungguhnya,sekali kita berbuat jahat,10 kali tuhan akan membalas...mybe that's all for tonite..hehe..see you 4 the next entry...see ya..

p/s:maaf entry kali ne sgt emosional..

10 comments:

  1. sob2...
    aku pun sama...
    slalu kne main...
    mntang2 la aku x hensem...
    sob3...
    (tbe2 teremosi...sori)

    ReplyDelete
  2. hahahaha...
    samela ngn aku..kite ne senasib je...tp kaw lelaki..so,mybe is not really big deal...mcm aku pompuan,ble org wat gitu rs cm aku ne brg maenan jek..huhuhuh

    ReplyDelete
  3. bella.. btul 2... sbenarnye 2 lah ciri2 org yg "buta"... lbih buta drpd mereka yg buta mata....

    ReplyDelete
  4. ana:hehehe..moral of the story is,no more find love..let the love find us..hahaha

    ReplyDelete
  5. cik bella.. rilex la.. Allah itu Maha pencinta kan?? jadi kenape tak percaya cinta?? yg ko perlu xpercaya adelah makhluk Allah yg ucap cinta tue... ape pon adik ku sayang, jgn benarkan prasangka2 itu wujud dlm hati. xsemu lelaki jahat. dan tak semua perempuan baik. yang penting, guna akal, telaah iman. buat penilain! berkawan lah..seberape ramai ko nak. jgn serik untuk dikecewakan.tp jgn mudah memberi. kenangan tue akan ajar ko hidup.dan akan buat ko tersenyum bile dh lama berlalu. mcm yg aku rasa saat nie.

    maksud aku, layan kan aja perangai org, tp jgn ko amik serius dlm hati akan kata2 diorg(meaning jgn tangkap feeling). dan ko akan temui lelaki yg Allah cipta untuk dunia dan akhirat ko. doa lah. ubat paling mujarab tue..percaya lah.dn bersabar=)

    ReplyDelete
  6. biasela bella,dowg kdg2 nk hlgkn bowing je..bkn nk kta btl2 pon.bila da bowing,tgl cmtu je.isk isk..menci sgt laki cenggitu

    ReplyDelete
  7. fiza:me too...wlupun xsemua nyer gitu tp still menci kn...

    ReplyDelete
  8. ko marah ke bee aku ckp mcm tu????

    ReplyDelete
  9. awok:eh,xla....mn de...entry 2 pon aq sje je tulis..boring2..hehehe..xdehal la..=)

    ReplyDelete