Thursday, March 3, 2011

antara kawan,kekasih,cinta,admire dan scandal.....

salam semua..hahaha firstly mst u all rase geli semacam je dengan entri aku kali ni..actually aku pon rase geli habis masa taip mende alah ne..hahaha...tapi nak buat macam mane..topik ni jela yang berjaya menganggu pemikiran aku beberapa minggu ne..hehehehehe...

kenapa topik poyo ne yang jadi pilihan aku..emm...alkisahnyer perkara begitu sedang hangat terjadi dikalangan kawan-kawan tersayang aku.tapi secare jujurnyer.....aku sangat suka dengan keadaan itu.sebab aku dapat lihat keceriaan yang terpancar di wajah sahabat-sahabat aku tu...wahh...gaya bahasa aku skema la pulak..hahaha...anyway...firstly aku nak sentuh pasal kawan dan kekasih..so,korang pernah tak ada kawan yang sangat closed ngan u all and at the same time,ur lover sangat xsuke or sangat jeles dengan persahabatan u all tu..for me la kan,pada pandangan peribadi aku sebagai orang yang tak pernah melalui pengalaman macam tu,aku sangat xsuke kalau sang lover 2 merase jeles yang amat dengan persahabat or best friend their lover..kite amik dari konteks persahabatan yang berlainan jantina.dan aku cukup tak suka kalau ade orang yang kate,is immposible for a girl n a boy can be just a friend and not more than that.persoalannyer,perlu ke kite jatuh crush dengan semua kwn baek kita yang berlainan jantina tu..takkan la asal berkawan dengan berlainan jantina mesti nak kene persaan loving-loving ne..huhuhu...maaf teremo sikit..hehehe...bagi pendapat aku,selagi kekasih tu bukan suami or isteri,mereka tiada hak nak menghalang dengan sape korang berkawan selagi persahabatan korang xmelanggar hukum2 yang sepatutnye.

seterusnya...ape pendapat korang bila u all akhirnya bercinta and berkahwin dengan kawan baik or kawan2 u all sendiri?emmm....kalau memang dah jodoh memang xboleh nak kate ape la...tapi kan,pada pendapat aku,tak semestinye bile kite serasi berkawan dengan seseorang tu,bile kita berkahwin dengan orang itu kita turut akan serasi.bagi aku,serasi dalam persahabatan dengan serasi dalam ikatan suami isteri is totally diffrent..maaf ckpla..ini bagi pendapat aku sebagai orang yang belum berkahwin.to me,bila kita berkawan semua benda kita selesa untuk luahkan sebab bila kawan,xde la istilah derhaka or what ever kn..but,bila persahabatan yang amat rapat tu membawa kepada perkahwinan,cara berkomunikasi kedua pasangan tu haruslah berbeza sedikit daripada ketika waktu mereka berkawan baik..sebab..bila dah berkahwin,masing2 kena jaga hati pasangan masing2..si isteri xboleh menderhaka kat suami and bla bla bla lagi...so,bila berbual mungkin tak semua perkara bebas untuk dibual kan sebab nak jage hati...tapi bila kita berkawan,kita bebas nk cakap ape sampaikn kutuk member tu depan-depan pon boleh kan...but after married,tak sume pasangan boleh menghadapi keadaan macam tu...betul x?

berbalik pasal cinta dan admire pulak....hemmmm bagi aku,bila kita mengadmire seseorang,kita boleh membantu membawa diri kita kepada satu perubahan tak kira berubah dari segi positif or negatif.contoh la kan...bila kita mengadmire seseorang yang mempunyai rupa paras yang menarik,of cos secara tak langsung kita cuba untuk nampak menarik di mata orang yang kita admire tu kan..macam tu jugak kalau aorang yang kita admire tu cerdik pandai,mestila kita akan berusaha untuk berada setaraf dengan beliau kn...tapii...jgn la kita mengubah diri kita kearah yang negatif...contohnyer kalau la orang yang kita admire 2 kaki masuk zouk,jgn la kita pon join msuk zouk jugak..huhuhuhu..tapi,tak salah kita mengadmire orang...mungkin dengan cara tu buat kita lagi happy or bahagia...tapi jangan pulak sampai jadi stalker..hahahaha.....tapi,tak mustahil dari admire suke2 boleh menjadi kpd cinta..dan tak mustahil jugak kalau orang yang kita admire tu bagi respon positif kat kita..tapi aku ne bila admire ngn orang tak pernahnyer dapat respon positif..hahaha..nasib..nasib....xpelaaa...hahaha..cintaa...honestly aku penat sampai naik menyampah bila bukak isu C.I.N.T.A ne...huhu..aku bukan ape...agak fobia disitu...lagipun aku malas nak pikir banyak2..berkawan sahaja lagi bagus..xsakit kepala,xsakit ati,xberisiko pape pon..hahahaha...

nampaknyer,panjang jugak aku mengarut malam ni..entah ape mimpi aku arini..xpela...bukan selalu aku menaip cenggini...paling-palinh pon taip esaimen jerk..hahaha...tapi ade lagi topik yang aku tak sentuh lagi...topik panassssssssss.....SCANDAL.....hahaha...scandal a.k.a kekasih gelap(walaupun kulit cerah ttp dpt pangkat gelap)hahaha....ape pendapat korang tentang berscandal ketika sedang bercinta?perlu atau x?and siapa yang kerap buat begini?lelaki atau perempuan?kalau bagi pendapat aku....kadang2 tak salah nak simpan scandal..kot2 kene tinggal,xdela ssh sgt cr pengganti..hahaha..tapi kalau ikut hukum karma jgn la kau buat...bak kate pepatah org putih,(ntah2 yg reka ayt ne negro haha) "What Goes around,Comes Around..."huhuhuhuhu....tapi....kwan2 aku ne ramai je berscandal..walaupun xserius tapi sakit ati gak tengok..emmm...lantak deme la nak wat pape pon...mike dah besa..hahaha..pandai2 la pikir knn....aku pon dh tak tau nak komplen pasai pe lagi...tak pe...simpan dulu idea yang xberapa nak ade ne untuk entri yang akan datang..hehehe...see ya...

7 comments:

  1. aku nie pon bru jek nk explore blog....huhuhu~~

    ReplyDelete
  2. ayat ye mungkin agak menyentuh....!!! lalala~~

    ReplyDelete
  3. seronok gak ko menulis ni..n wan knp nk sentuh2 lak ni??n persoaln knp ngn "5642"

    ReplyDelete
  4. aku x stuju ngan skandal ni belle..
    kut x seimbang antara bf ngan scandal...
    stuju x korang..?

    ReplyDelete
  5. hahahaha...seimbang or x 2 aq rs bergntng kpd org 2...but 4 me,i dont want 2 create a scndal..cz i believe in karma..huhu

    ReplyDelete
  6. yeah dapat comment yang ni finally.huhu.
    i choose scandal jela bell heheh..sng kan kawan2 je dulu.hoho

    ReplyDelete
  7. klu x terikt ngn sape2 y not...kwn2 je kn...tp klu dh de prtner,jgn la nk usha yg len..hehehe

    ReplyDelete